المجلد والعدد: المجلد 2، العدد 1، 2025، الصفحة 1-500 
Comparison of the mathematics book for the second preparatory grade in Egypt and its equivalent in United Arab Emirates

الصفحة 1-22

Mahmoud Moustafa؛ Mostafa , Ashraf؛ Moustafa Moenes؛ Mamdouh Wageeh؛ Mina Magdy؛ Yousef Abdallah؛ Eman Saeed Mohamed


Handling Learning Mathematics challenges using (Ai)

الصفحة 23-43

Jana Ibrahim؛ Donia Atef؛ Roqia Mohamed؛ Sara Tarek؛ Mahmoud Hamed


Advantages and Disadvantages of Using Social Media in Teaching Mathematics

الصفحة 44-60

Hassan Ibrahim Hassan؛ Ahmed Mohamed Fathy؛ Ziad salah Eldin؛ Saad Hosny . Saber؛ Abd El-Raheem Mohamed Abd El-Raheem


توظيف التطبيقات الإلكترونية في تدريس الرياضيات

الصفحة 61-105

ماجد ميخائيل كرومل؛ محمد حمدي عبد الحميد؛ محمود عبد الشهيد عبد النعيم؛ محمود فوزي عبد العزيز؛ يوسف سيد عبد العظيم؛ مينا عاطف ميلاد؛ عادل يونس حسن المكاوي


Studying Some Classical Matrix Equations over the Real Numbers Field

الصفحة 106-121

Salma Sobhy؛ Ohoud Essam Alden؛ Mahitab Amal؛ Marzouka Mohamed؛ Mariam Robell؛ Mariam Mostafa؛ Mahmoud Saad Mehany


The impact of technological addiction on students’ academic achievement

الصفحة 122-132

Mariam Nabil Abdelmawgod؛ Menna Tallah Waleed Elsayed؛ Nada Mohamed Abdelbaset؛ Hoda Howary Saudi؛ Malak Ehab Samy؛ Mai Mahmoud Abdelfatah؛ Afaf Hassan Mohamed Hassan Matter


Monitoring variations in blood flow using Mathematica software: Study on coronary artery

الصفحة 133-150

Hamed M. Sayed؛ Hagar E Mohamed؛ Mariam Y Bostan؛ Mariam W. ElSayed؛ Mariam R. Shorba؛ Menna A. Mohamed؛ Nesma Kh. Abdelfattah؛ Yara Kh. Serag